مشکلات آب و فاضلاب برخی از مناطق شهرستان آبادان حل می‌شود

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار آساخبر، امروز جلسه‌ای با مسئولان آبفا به‌منظور پیگیری طرح‌ها و مشکلات این حوزه برگزار کردیم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیرو پیگیری‌های قبلی که داشتیم درنهایت آب‌شیرین‌کن اروندکنار با ظرفیت ۳۵۰۰ مترمکعب در روز آماده‌شده است.

وی با اشاره به زمان بهره‌برداری آن، عنوان کرد: این آب‌شیرین‌کن فعال است و مراحل آزمایشی کار را طی می‌کند و پس از گذراندن این مرحله به‌صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

مختار با اشاره به پروژه تصفیه آب چوئبده بیان کرد: اتاق کلرزنی، ساختمان برق، محوطه‌سازی دیوار، سقف، ساختمان و بقیه مراحل آن انجام‌شده و عملیات نازک‌کاری طی دو هفته آینده به اتمام می‌رسد.

نماینده آبادان در مجلس اظهار کرد: طبق قولی که مسئولان آبفا داده‌اند این ایستگاه تا پایان اردیبهشت‌ماه تکمیل‌شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

آماده‌سازی آب‌شیرین‌کن در چوئبده

وی بابیان اینکه یک آب‌شیرین‌کن نیز برای چوئبده در حال آماده‌سازی است که تا تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تصفیه‌خانه ثامن نیز که در منطقه فیه آبادان واقع‌شده است در حال حاضر توان تصفیه و پمپاژ ۹۰ تا ۱۰۰ مترمکعب آب را در شبانه‌روز دارد.

نماینده آبادان در مجلس گفت: بعد از ارتقا این تصفیه‌خانه و اتمام پروژه فعلی، توان خروجی آن به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار مترمکعب در روز می‌رسد.

مختار بابیان اینکه این پروژه بر اساس قول‌هایی که داده‌شده است تا خرداد به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: با توجه به اینکه حجم آب غدیر در شبکه بیشتر می‌شود میزان شفافیت و کیفیت آب نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وی افزود: این میزان آب، نیازهای برآورد شده شهرستان آبادان را رفع می‌کند. درمجموع باید ۷ هزار مترمکعب آب موردنیاز اروندکنار و چوئبده را از طریق آب‌شیرین‌کن تأمین کنیم و ۷ هزار مترمکعب نیز به آب روستاها اضافه کنیم.

نماینده آبادان در مجلس  بابیان اینکه درنهایت نیاز آبی که برای شهرستان برآورد شده تا حد زیادی رفع می‌شود، گفت: تقریباً ۹۰ درصد پروژه‌های آب سلیج شرقی انجام‌شده و ۲۵۰ انشعاب با توجه به الحاق قسمتی از روستا به سلیج شرقی انجام می‌شود.

مختار اظهار داشت: طرح آب‌رسانی سلیج غربی نیز ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ۱۰ کیلومتر انشعاب انجام‌شده و ۸۰۰ انشعاب نیز وجود دارد که نیازمند رفع مشکل است.

آب‌رسانی به ذولفقاری

وی با اشاره به منطقه ذولفقاری عنوان کرد: ۱۶ کیلومتر آب‌رسانی در این منطقه صورت گرفته است و ۱۲۰۰ انشعاب نیز به‌صورت موقت تحویل داده‌شده است.

وی بابیان اینکه شهردار آبادان با حفاری برای اتصال ۶۰۰ متر به شبکه آب منطقه امیرآباد به‌شرط آسفالت توسط سازمان منطقه آزاد اروند موافقت کرده است، گفت: پس‌ازآن مشکل دو هزار انشعاب آب حل می‌شود.

مختار خاطرنشان کرد: در امیرآباد ۴۵ کیلومتر شبکه آب‌رسانی انجام‌شده که بااتصال ۶۰۰ متر باقی‌مانده کار به نتیجه می‌رسد و مشکل آب این منطقه حل می‌شود.

رفع مشکلات فاضلاب

نماینده آبادان در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در خصوص فاضلاب شهری آبادان، بیان کرد: در مسکن مهر منطقه شطیط، پیمانکار کار خود را شروع کرده است و قول داده است شبکه فاضلاب آن را تا ۱۵ فروردین تکمیل کند.

وی افزود: در منطقه ۱۱۸ هکتاری نیز شش نقطه اولویت‌دار وجود دارد که فقط دونقطه آن باقی‌مانده است و قول داده‌اند تا آخر فروردین انجام شود و مشکل فاضلاب آن منطقه حل شود.

مختار بیان کرد: در مسکن مهر به دلیل عدم انتقال آب به شبکه اصلی فاضلاب شهر، این منطقه دچار مشکل بوده است. به همین دلیل یک پکیج در نظر گرفتیم که ۱۱ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است و در حال پیگیری برای انجام شدن این طرح هستیم.

کندی در پروژه فاضلاب فیه

وی با اشاره به پروژه فاضلاب لاله‌های منطقه فیه اعلام کرد: کار در ۸ خیابان آغازشده که ۸ کیلومتر نیز طول دارند اما تاکنون و پس از گذشت یک سال فقط ۱۴۰۰ متر آن انجام‌شده است.

مختار تصریح کرد: این کندی در کار جای گله دارد و باید سرعت کار افزایش پیدا کند و پروژه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند تا این عقب‌ماندگی جبران شود.

نماینده آبادان در مجلس گفت: از انشعابات آب آن نقاط نیز ۸۰۰ انشعاب مانده که باید حل شود و قرار شد که یک پیمانکار بگیرند و انشعابات را متصل کنند.

وی بیان کرد: ۶ خیابان لاله نیز وجود دارد که به دلیل اینکه خط گاز از وسط خیابان عبور کرده نمی‌توانند آب را متصل کنند لذا باید لوله قدیمی آب از سرویس خارج شود و لوله جدیدی جای گزین شود تا مشکل این ۶ خیابان حل شود.

لینک خبر :

https://b2n.ir/m81664

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .