لزوم تقویت جایگاه بنادرخوزستان/ بنادرآبادان بایداز رکود خارج شوند

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: خوزستان در سالیان نه‌چندان دور قطب تجارت دریایی بود اما اکنون جایگاه بنادر این استان در حال تنزل است.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوزستان مهد اقتصاد کشور است و «تجارت» یکی از قابلیت‌های مهم اقتصادی این استان از دیرباز بوده است.

وی افزود: علاوه بر حمل‌ونقل ریلی و هوایی، خوزستان در بخش «تجارت دریایی» دارای جایگاه اول در کشور بوده است و پیشینه این استان گواه این مدعاست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیرباز بندر امام خمینی (ره) قطب و پایلوت واردات کالای اساسی و غله کشور بود اما در سال‌های گذشته به دلایلی شاهد آن هستیم که بنادر دیگر در این بخش تقویت شده‌اند و متأسفانه بندر امام در حال از دست دادن این امتیاز و ویژگی منحصر به فرد است.

وی گفت: بنادر آبادان و چوئبده و اروندکنار به دلیل هم‌جواری با منطقه آزاد اروند می‌توانند نقش مهمی را در واردات و صادرات ایفا کنند اما متأسفانه شاهد روزمرگی و بی‌تحرکی در این بنادر به ویژه بنادر اروندکنار و چوئبده هستیم.

وی افزود: مردم اروندکنار و چوئبده از دیرباز پیشینه آنها «تجارت» و «لنج داری» است اما در سال‌های اخیر شاهد بیکاری مردم این دو شهر و فروش لنج‌ها یا مهاجرت اهالی به شهرهای بندری دیگر همچون بوشهر هستیم.

مختار گفت: متأسفانه با وجود تذکرات متعدد ما به مسئولان سازمان بنادر و وزارت راه، شاهد هیچ‌گونه اقدام جدی برای رونق و توسعه بنادر چوئبده، اروندکنار نیستیم و اراده‌ای برای رفع مشکلات این بنادر وجود ندارد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تغییر وضعیت موجود در بنادر آبادان گام‌های جدی برداریم تا این بنادر را از رکود و بی‌تحرکی خارج سازیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده همچون بنادر هندیجان و گناوه و دیلم باید به بنادر واردات کالاهای ملوانی تبدیل شوند تا این شهرها از وضعیت فعلی خارج شوند تا مردم برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود ناچار به رفتن به گناوه و هندیجان نباشند.

http://mehrnews.com/xS4mb

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .