لزوم تقویت جایگاه بنادرخوزستان/ بنادرآبادان بایداز رکود خارج شوند

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: خوزستان در سالیان نه‌چندان دور قطب تجارت دریایی بود اما اکنون جایگاه بنادر این استان در حال تنزل است.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوزستان مهد اقتصاد کشور است و «تجارت» یکی از قابلیت‌های مهم اقتصادی این استان از دیرباز بوده است.

وی افزود: علاوه بر حمل‌ونقل ریلی و هوایی، خوزستان در بخش «تجارت دریایی» دارای جایگاه اول در کشور بوده است و پیشینه این استان گواه این مدعاست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیرباز بندر امام خمینی (ره) قطب و پایلوت واردات کالای اساسی و غله کشور بود اما در سال‌های گذشته به دلایلی شاهد آن هستیم که بنادر دیگر در این بخش تقویت شده‌اند و متأسفانه بندر امام در حال از دست دادن این امتیاز و ویژگی منحصر به فرد است.

وی گفت: بنادر آبادان و چوئبده و اروندکنار به دلیل هم‌جواری با منطقه آزاد اروند می‌توانند نقش مهمی را در واردات و صادرات ایفا کنند اما متأسفانه شاهد روزمرگی و بی‌تحرکی در این بنادر به ویژه بنادر اروندکنار و چوئبده هستیم.

وی افزود: مردم اروندکنار و چوئبده از دیرباز پیشینه آنها «تجارت» و «لنج داری» است اما در سال‌های اخیر شاهد بیکاری مردم این دو شهر و فروش لنج‌ها یا مهاجرت اهالی به شهرهای بندری دیگر همچون بوشهر هستیم.

مختار گفت: متأسفانه با وجود تذکرات متعدد ما به مسئولان سازمان بنادر و وزارت راه، شاهد هیچ‌گونه اقدام جدی برای رونق و توسعه بنادر چوئبده، اروندکنار نیستیم و اراده‌ای برای رفع مشکلات این بنادر وجود ندارد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تغییر وضعیت موجود در بنادر آبادان گام‌های جدی برداریم تا این بنادر را از رکود و بی‌تحرکی خارج سازیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده همچون بنادر هندیجان و گناوه و دیلم باید به بنادر واردات کالاهای ملوانی تبدیل شوند تا این شهرها از وضعیت فعلی خارج شوند تا مردم برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود ناچار به رفتن به گناوه و هندیجان نباشند.

http://mehrnews.com/xS4mb

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید