در خواست اعمال ماده ٢٣٤ كردم/استانداري خوزستان، شهرداري ابادان، اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، منطقه ازاد اروند و نظام مهندسي كشور و نظام مهندسي بایستی پاسخگوی ترک فعل و قصور خود در فاجعه “متروپل”باشند*

❌❌ 🔶جلیل مختار عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با ایفا:

* در خواست اعمال ماده ٢٣٤ كردم/استانداري خوزستان، شهرداري ابادان، اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، منطقه ازاد اروند و نظام مهندسي كشور و نظام مهندسي بایستی پاسخگوی ترک فعل و قصور خود در فاجعه “متروپل”باشند*

🔸جلیل مختار نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با ایفا با اعلام این خبر اظهار کرد: برای برخورد با مسببان، مقصران و ترک فعل های صورت گرفته توسط دستگاه های مسوول درخواست اعمال ماده ۲۳۴ را کردم که بزودی در مجلس بررسی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۳۴، هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور، یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.
🔸مختار افزود: طبق این ماده، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.
🔸وی گفت: طبق تبصره ۱ این ماده، چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.
🔸عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: طبق تبصره ۲ همین ماده، درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(۸۹) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.
🔸مختار افزود: در فاجعه متروپل استانداري خوزستان، شهرداري ابادان، اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، منطقه ازاد اروند و نظام مهندسي دارای قصور و ترک فعل هستند که بایستی پاسخگوی ترک فعل و قصور خود در این زمینه باشند/ ایفا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید