نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با دکتر اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی

🔹با توجه به نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با دکتر اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی

🗓️ در مورخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۹

و بیان قاطعانه مشکلات شهرستان آبادان توسط دکتر جلیل مختار نماینده مردم شریف این شهرستان و از اعضای کمیسیون عمران ، وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه جهت تشکیل جلسه ای مبنی بر پیگیری و حل مشکلات این حوزه انتخابیه با معاونین مربوطه این وزارتخانه را صادر نمودند که سرانجام در مورخ ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹

جلسه ای با حضور مهندس راستاد معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری ، دکتر اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مهندس بلوردی معاون سازمان ملی زمین و مسکن و مهندس رضایی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان در دفتر مهندس کفاش معاون حقوقی ، امور مجلس و استانها وزارت راه و شهرسازی ، تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر ، تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید :

۱- در خصوص احداث پل قفاس مقرر گردید با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی در کشور ، اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سازمان بنادر و دریانوری نسبت به مهندسی ارزش احداث پل و ضرورت تعیین نوع پل (از نظر ارتفاع و دهانه پل) و همچنین تعیین مشاور حداکثر ظرف مدت دو ماه ، سپس اقدام نماید.

۲- در خصوص آسفالت جاده خضرنبی ، مقرر گردید ضمن تسريع در انجام عمليات آسفالت ۸ کیلومتر از مسير كه آماده آسفالت مي باشد ، نسبت به تهيه اسناد مالی جهت تأمین اعتبار و انجام آسفالت ۶ کیلومتر باقیمانده محور مذکور در سالجاری و حداكثر تا پايان سال ۱۴۰۰ اقدام لازم بعمل آید.

۳- در خصوص باند قدیم محور آبادان – ماهشهر و شریانی بودن محور مذکور مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به لکه گیری و روکش آسفالت محور مذکور اقدام و در صورت نبود قرارداد برای روکش آسفالت برخی قطعات ، نسبت به انعقاد قرارداد جهت اتمام کار اقدام نماید.

۴- در خصوص تعویض دو دستگاه پل فلزی فرسوده موجود در محور آبادان – اروندکنار ، مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تهیه گزارش فنی در آن خصوص اقدام نمایند.

۵- در خصوص ایمن سازی محورهای خضر و اروندکنار ، مقرر گردید پيرو بازدید معاون محترم وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محورهای مذکور ، نسبت به ایمن سازی محورهای مذکور ظرف مدت دو سال آتی اقدام شود .

۶- در خصوص اجرای روشنایی محور آبادان – ماهشهر مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تهیه گزارش فنی و ایمنی در آن خصوص اقدام و نتیجه را اعلام نماید.

۷- در خصوص تعمیر و مرمت پلهای خرپایی فلزی در روستای میانی اروند کنار مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تأمین اعتبار و انجام آن در طی دو سال آتی اقدام نماید.

۸- در خصوص تعویض پلهای لوله ای موجود در جاده مرزی نوآباد با پل بتنی مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به بررسی ، تعیین و انجام عملیات پنج پل که اولویت بیشتری دارند اقدام نماید.

۹- در خصوص محور آبادان – قفاس به طول ۱۰ کیلومتر مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به لکه گیری و روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور مذکور اقدام نماید.

۱۰- در خصوص بهسازی ، روکش آسفالت و لکه گیری محور آبادان – چوئبده مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به بازدید و تهیه گزارش فنی و تأمین اعتبار در این محور اقدام و نتیجه را گزارش نماید.

۱۱- در خصوص بهسازی ، لکه گیری و روکش آسفالت محور آبادان – اهواز و با توجه به شریانی بودن محور مذکور مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به لکه گیری و روکش آسفالت محور مذکور اقدام نماید.

۱۲- در خصوص آسفالت معابر مسکن مهر شهرستان آبادان مقرر گردید اداره كل راه و شهرسازی استان در بخشهایی که مشکل فاضلاب رفع گردیده ، نسبت به قیرپاشی و آسفالت آن معابر اقدام و در بخشهایی که مشکل فاضلاب باقی است ، پس از پیگیری نماینده محترم و مرتفع شدن مشکل آن ، اقدام لازم بعمل آید.

۱۳- در خصوص تکمیل محور آبادان – اروندکنار مقرر گردید مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان خوزستان نسبت به انجام موارد به شرح ذیل اهتمام ورزد :

الف – در خصوص قطعه اول به طول ۶ کیلومتر که هم اکنون آسفالت لایه اول انجام و زیربارترافیک رفته ، نسبت به تجدید مناقصه لایه دوم آسفالت اقدام گردد.
ب – در خصوص قطعه دوم بطول ۱۱ کیلومتر ، با توجه به تعیین پیمانکار و شروع عملیات اجرایی ، نسبت پیشرفت کار پیگیری نماید.
ج – در خصوص قطعه سوم به طول ۱۸ کیلومتر ، با توجه به برگزاری مناقصه ، به محض مشخص شدن پیمانکار پروژه نسبت به شروع عمليات اجرایی آن اقدام نمايد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید