جلسه پیگیری در خصوص رفع مشکلات شیلات و آبزی پروران شهرستان

🔹جلسه آقای دکـتر جلیل مـختار / نماینده مردم شریف شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی

در خصوص پیگیری و رفع مشکلات شیلات و آبزی پروران این شهرستان

با حـضور :

دکـتر موسوی معاون استاندار و فرماندار شهرستان آبادان ، مهندس آقای ابوعلی مدیر کل شیلات استان ، مهندس بازگیر معاونت سازمان آب و برق خوزستان و جهادکشاورزی و جمعی از آبزی پروران آبادان

روز شــنبه مـورخ ۱۱ مـرداد ماه ۱۳۹۹
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اهـم پیگیری های و تصمیمات گرفته شده به شرح ذیل می باشد :

۱ – عدم ایجاد محدودیت برای صدور پروانه تخصیص و بهره برداری و تمدید آن برای آبزی پروران توسط سازمان آب و برق تا اطلاع ثانوی منوط به حق اشتراک نباشد

۲ – دریافت حق اشتراک آب مزارع آبزی پروری در آبادان به دلیل عدم احداث سد تنظیمی در بالا دست و پایین دست بهمنشیر توسط سازمان آب و برق اخذ نشود.

۳ – مقرر گردید تعرفه آب بهاء بر مبنای ارزش ۱% از پرورش دهندگان ماهی در شهرستان آبادان و خرمشهر اخذ و تثبیت و تعیین این نرخ برطبق مصوبات قانونی قبلی توسط نمایندگان‌ محترم مجلس پیگیری و اقدامات لازم صورت گیرد.

۴ – برای تعیین تعرفه و محاسبه مقدار و قیمت آبزیان مقرر گردید ، استعلام از اداره کل شیلات و از اتحادیه های صنفی آبزیان ( اهواز ، آبادان ، خرمشهر ، شوشتر و دزفول ) اخذ شود.

۵ – مقرر گردید فرمانداری آبادان در خصوص معافیت ارزش افزوده آبزیان برطبق ماده ۱۲ قانون مالیاتی از اداره امورمالیاتی و دارایی این شهرستان استعلام گردد.

۶ – مقرر شد در ظرف مدت ۴۸ ساعت شیلات استان پاسخ استعلام سازمان آب و برق را در خصوص عملکرد ماهیان گرمابی در واحد هکتار در مزارع پرورشی شهرستان های آبادان و خرمشهر ارسال نماید.

۷ – جهت بستن انهار سنتی کشاورزان به صورت اصولی و اساسی ، مقرر شد توسط فرمانداری آبادان برای تهیه لوله های ۱۰۰۰ و ادامه لایروبی انهار سنتی برای تهیه بیل مکانیکی با سازمان آب و برق استان مکاتبه نماید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید