مدیریت منطقه آزاد تبدیل به حیات خلوت مدیران بازنشسته شده است

نماینده مردم آبادان در مجلس از وضعیت بحرانی شهر آبادان ،محرومیت و بی عدالتی در این شهر و عدم رسیدگی مسئولان دولتی بشدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلیل مختار در نشست علنی امروز ( سه شنبه ۳ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن محکومیت حمله تروریستی به مردم و نیروی های مسلح شهر اهواز گفت: این حادثه به دست جیره خواران ایادی استکبار منطقه به وقع پیوسته؛ لذا هرگونه انتساب حادثه  اخیر به هر قومیت خاص در خوزستان توسط رسانه های بیگانه که به دنبال ایجاد فتنه انگیزی هستند، بشدت محکوم است.

بی عدالتی و محرومیت در آبادان ماحصل سوء مدیریت  

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات شهر آبادان گفت: سوء مدیریت در این شهر سبب بروز محرومیت و بی عدالتی شده است درحالیکه  این شهر در کنار بهمن شیر و اروند رود تشنه  است، بیکاری در کنار پالایشگاه های نفتی بیداد می کند، فقر در این شهر با وجود همجواری با مناطق آزاد بسیار است، بنابراین با این مشکلات مذکور، تبدیل  به ویترین سوء مدیریت کشوری شده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مدیرانی که رزومه کاری مناسبی ندارد برای دوره کارآموزی به این شهر با قدمت فرستاده می شوند و سوءمدیریت این افراد سبب بروز محرومیت و بی عدالتی در این استان شده است.

لزوم تکمیل پروژه آب غدیر جهت رفع بی آبی در آبادان

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: پروژه آب غدیر چندین سال است که به طول انجامیده است ولی متاسفانه تشنگی مردم را مرتفع نکرده و هنوز این مردم برای حل مشکل بی آبی منتظر نزولات آسمانی هستند.

کوچ اجباری ماحصل سوءمدیریت در شهر آبادان

مختار افزود: مهاجرت از این شهر به شهر های دیگر نیز یکی از نتایج سوء تدبیری ها و سوء مدیریت هایی است که باعث شده این شهر بیش از بیش خالی از سکنه شود.

شوری آب، ۴ هزار نخل این شهر را از بین برده است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: شوری آب در منطقه آبادان به دلیل انجام سیاست های غلط آبی بوده که سبب قطع ۴ هزار نخل خرما در این منطقه و هم چنین ایجاد بحران بخش کشاورزی  و دامداری شده است که این وضعیت سبب شده که آبادان به مرز بحران و نابودی برسد.آیا از دولت، وزیری برای حل مشکلات آبی و قطع نخلستان ها به آبادان آمده است؟

وی گفت: ورود اتباع بیگانه به این شهر بدون داشتن ویزا این شهر و نبود زیرساخت های لازم، این شهر را تبدیل به آتش زیرخاکستر کرده است؛ در حالیکه مردم در این شهر توان پرداخت قبوض نجومی آب،برق و گاز را ندارد ولی مشکلات مالی در این شهر بیداد می کند.

منطقه آزاد مشکلات آبادان را افزایش داد

مختار ادامه داد: دلیل ایجاد منطقه آزاددر این منطقه رونق اقتصادی، رفع بیکاری و حل مشکلات مالی مردم در این منطقه بود ولی نتوانست این مشکلات را حل کند بلکه ایجاد منطقه آزاد در آبادان بر مشکلات مردم این منطقه افزود. زیرا مدیریت منطقه آزاد تبدیل به حیات خلوت مدیران بازنشسته شده است که فیش های نجومی آنها بر زخم مردم محروم آبادان نمک می پاشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه با طرح سوال هایی خاطرنشان کرد: چرا وزیر نیرو در برابر صنعت آبادان و خاموشی چراغ بخش خصوصی آبادان سکوت کرده است؟ چرا طرح های آبی در این منطقه عملیاتی نمی شوند؟ چرا وزارت راه و شهرسازی راه های مواصلاتی در این منطقه را نمی بیند و طرح های خود را عملیاتی نمی کند؟ چرا دولت برای قیمت بالای بلیت هواپیما و قطار تدبیری نمی اندیشد؟  چرا بومی گرایی در این شهر و  پالایشگاههای آبادان رخ نمی دهد؟ چرا وزارت بهداشت مراکز بهداشتی و درمانی استان را که وضعیت بحرانی مواجه هستند را بهبود نمی بخشد و طرح حای بهداشتی در استان عملیاتی نمی شود؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .