در خواست اعمال ماده ٢٣٤ كردم/استانداري خوزستان، شهرداري ابادان، اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، منطقه ازاد اروند و نظام مهندسي كشور و نظام مهندسي بایستی پاسخگوی ترک فعل و قصور خود در فاجعه “متروپل”باشند*

❌❌ 🔶جلیل مختار عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با ایفا:

* در خواست اعمال ماده ٢٣٤ كردم/استانداري خوزستان، شهرداري ابادان، اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، منطقه ازاد اروند و نظام مهندسي كشور و نظام مهندسي بایستی پاسخگوی ترک فعل و قصور خود در فاجعه “متروپل”باشند*

🔸جلیل مختار نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با ایفا با اعلام این خبر اظهار کرد: برای برخورد با مسببان، مقصران و ترک فعل های صورت گرفته توسط دستگاه های مسوول درخواست اعمال ماده ۲۳۴ را کردم که بزودی در مجلس بررسی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۳۴، هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور، یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.
🔸مختار افزود: طبق این ماده، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.
🔸وی گفت: طبق تبصره ۱ این ماده، چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.
🔸عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: طبق تبصره ۲ همین ماده، درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(۸۹) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.
🔸مختار افزود: در فاجعه متروپل استانداري خوزستان، شهرداري ابادان، اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، منطقه ازاد اروند و نظام مهندسي دارای قصور و ترک فعل هستند که بایستی پاسخگوی ترک فعل و قصور خود در این زمینه باشند/ ایفا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .