نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با دکتر اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی

🔹با توجه به نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با دکتر اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی

🗓️ در مورخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۹

و بیان قاطعانه مشکلات شهرستان آبادان توسط دکتر جلیل مختار نماینده مردم شریف این شهرستان و از اعضای کمیسیون عمران ، وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه جهت تشکیل جلسه ای مبنی بر پیگیری و حل مشکلات این حوزه انتخابیه با معاونین مربوطه این وزارتخانه را صادر نمودند که سرانجام در مورخ ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹

جلسه ای با حضور مهندس راستاد معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری ، دکتر اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مهندس بلوردی معاون سازمان ملی زمین و مسکن و مهندس رضایی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان در دفتر مهندس کفاش معاون حقوقی ، امور مجلس و استانها وزارت راه و شهرسازی ، تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر ، تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید :

۱- در خصوص احداث پل قفاس مقرر گردید با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی در کشور ، اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سازمان بنادر و دریانوری نسبت به مهندسی ارزش احداث پل و ضرورت تعیین نوع پل (از نظر ارتفاع و دهانه پل) و همچنین تعیین مشاور حداکثر ظرف مدت دو ماه ، سپس اقدام نماید.

۲- در خصوص آسفالت جاده خضرنبی ، مقرر گردید ضمن تسريع در انجام عمليات آسفالت ۸ کیلومتر از مسير كه آماده آسفالت مي باشد ، نسبت به تهيه اسناد مالی جهت تأمین اعتبار و انجام آسفالت ۶ کیلومتر باقیمانده محور مذکور در سالجاری و حداكثر تا پايان سال ۱۴۰۰ اقدام لازم بعمل آید.

۳- در خصوص باند قدیم محور آبادان – ماهشهر و شریانی بودن محور مذکور مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به لکه گیری و روکش آسفالت محور مذکور اقدام و در صورت نبود قرارداد برای روکش آسفالت برخی قطعات ، نسبت به انعقاد قرارداد جهت اتمام کار اقدام نماید.

۴- در خصوص تعویض دو دستگاه پل فلزی فرسوده موجود در محور آبادان – اروندکنار ، مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تهیه گزارش فنی در آن خصوص اقدام نمایند.

۵- در خصوص ایمن سازی محورهای خضر و اروندکنار ، مقرر گردید پيرو بازدید معاون محترم وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محورهای مذکور ، نسبت به ایمن سازی محورهای مذکور ظرف مدت دو سال آتی اقدام شود .

۶- در خصوص اجرای روشنایی محور آبادان – ماهشهر مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تهیه گزارش فنی و ایمنی در آن خصوص اقدام و نتیجه را اعلام نماید.

۷- در خصوص تعمیر و مرمت پلهای خرپایی فلزی در روستای میانی اروند کنار مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تأمین اعتبار و انجام آن در طی دو سال آتی اقدام نماید.

۸- در خصوص تعویض پلهای لوله ای موجود در جاده مرزی نوآباد با پل بتنی مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به بررسی ، تعیین و انجام عملیات پنج پل که اولویت بیشتری دارند اقدام نماید.

۹- در خصوص محور آبادان – قفاس به طول ۱۰ کیلومتر مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به لکه گیری و روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور مذکور اقدام نماید.

۱۰- در خصوص بهسازی ، روکش آسفالت و لکه گیری محور آبادان – چوئبده مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به بازدید و تهیه گزارش فنی و تأمین اعتبار در این محور اقدام و نتیجه را گزارش نماید.

۱۱- در خصوص بهسازی ، لکه گیری و روکش آسفالت محور آبادان – اهواز و با توجه به شریانی بودن محور مذکور مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به لکه گیری و روکش آسفالت محور مذکور اقدام نماید.

۱۲- در خصوص آسفالت معابر مسکن مهر شهرستان آبادان مقرر گردید اداره كل راه و شهرسازی استان در بخشهایی که مشکل فاضلاب رفع گردیده ، نسبت به قیرپاشی و آسفالت آن معابر اقدام و در بخشهایی که مشکل فاضلاب باقی است ، پس از پیگیری نماینده محترم و مرتفع شدن مشکل آن ، اقدام لازم بعمل آید.

۱۳- در خصوص تکمیل محور آبادان – اروندکنار مقرر گردید مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان خوزستان نسبت به انجام موارد به شرح ذیل اهتمام ورزد :

الف – در خصوص قطعه اول به طول ۶ کیلومتر که هم اکنون آسفالت لایه اول انجام و زیربارترافیک رفته ، نسبت به تجدید مناقصه لایه دوم آسفالت اقدام گردد.
ب – در خصوص قطعه دوم بطول ۱۱ کیلومتر ، با توجه به تعیین پیمانکار و شروع عملیات اجرایی ، نسبت پیشرفت کار پیگیری نماید.
ج – در خصوص قطعه سوم به طول ۱۸ کیلومتر ، با توجه به برگزاری مناقصه ، به محض مشخص شدن پیمانکار پروژه نسبت به شروع عمليات اجرایی آن اقدام نمايد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .