جذب ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بافت فرسوده ۱۱ نقطه شهر آبادان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «جلیل مختار» عصر امروز (سه‌شنبه ۲۰ خرداد) در نشست با مدیرعامل شرکت تاپیکو (سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی کشور) که با حضور رئیس حراست شرکت تاپیکو، شهردار، رئیس و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان برگزار شد اظهار کرد: این نشست به‌منظور تامین قیر مورد نیاز برای شهر آبادان تشکیل و مقرر شد یک هزار تن قیر به شهرداری این شهر به‌صورت اعتباری اختصاص داده شود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مکاتبات صورت گرفته در این راستا دستور واگذاری این مقدار قیر به‌منظور حل مشکل آسفالت و روکش آسفالت خیابان‌های آبادان از سوی مدیرعامل شرکت تاپیکو در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد تا قیر مورد نیاز شهرداری آبادان به‌صورت برنامه زمان بندی شده تحویل شود.

 

مختار همچنین به نشست ظهر امروز با معاون وزیر راه و شهرسازی در زمینه بازآفرینی و بافت فرسوده آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: بافت فرسوده شامل ۱۱ نقطه شهر آبادان می‌شود که در این نشست مقرر شد ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات بافت فرسوده که شهرداری در سال گذشته نتوانست جذب کند را ابلاغ کنند.

 

وی از صدور چک اعتبارات بافت فرسوده مناطق آبادان خبر داد و اضافه کرد: اکنون از طریق وزارت راه و شهرسازی به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در جهت پرداخت این اعتبارات به شهرداری آبادان ابلاغ شده که تا یک‌ماه آینده باید این مبلغ جذب شهرداری آبادان شود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفع آب‌های سطحی، محوطه‌سازی و معابر عمومی مناطق سلچ شرقی، غربی، ذوالفقاری، ورودی شهر و سایر مناطق بافت فرسوده آبادان ابراز کرد: در این راستا نیز مقرر شد ظرف مدت یک‌ماه آینده طراحی و برنامه‌ریزی برای ساماندهی این مناطق انجام شود.

 

وی بیان کرد: همچنین در خصوص بند ب ماده ۲ برنامه توسعه ششم مقرر شد ظرف مدت ۱۰ الی ۲۰ روز با توجه ردیف بازآفرینی بافت فرسوده آبادان برنامه و طرح‌های توسعه سواحل اروند و یازده نقطه‌ای که در این شهر وجود دارند را شهرداری طراحی و به معاونت بازآفرینی راه و شهرسازی ارائه دهد.

 

مختار خاطر نشان کرد: با توجه به نامه‌نگاری سال گذشته با معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بافت فرسوده داشتم به‌دنبال آن بودم که بودجه و اعتباراتی که در سال ۹۷ ابلاغ شده و جذب نشده بود را در سال گذشته جذب کنم، البته این موضوع در سال ۹۸ احیا کردم اما متاسفانه اعتبارات جذب نشد.

 

وی از فرصت یک‌ماه برای جذب اعتبارات بافت فرسوده ۱۱ نقطه از شهر آبادان توسط شهرداری خبر داد و تاکید کرد: کلیه اعتبارات سال‌های ۹۷ و ۹۸ جمع بندی شده و اکنون شهرداری فقط یک‌ماه برای جذب این اعتبارات فرصت دارد.

 

http://shabestan.ir/detail/News/937291

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .