تشکیل کارگروهی برای رفع اختلاف بین سازمان‌های بهزیستی و نظام روانشناسی

سرویس اجتماعی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگانی از بهزیستی، نظام روانشناسی و اعضای این کمیسیون به منظور رفع اختلاف ایجادشده بین این دو سازمان خبر داد.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار نشست امروز (یکشنبه ۱۹اسفندماه) کمیسیون متبوعش، گفت: نشست امروز به منظور بررسی اختلاف نظر ایجاد شده بین سازمان نظام روانشناسی و سازمان بهزیستی کشور پیرامون شرح وظایفی که دارند، برگزار شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس سازمان بهزیستی توضیحاتی را در مورد نحوه صدور پروانه واحدهای روانشناسی ارائه داد که برعهده صنف روانشناسی است، همچنین با استناد به ماده ۲۶ مقررات دولت و بند پ ماده ۵۷ احکام دائمی به مواردی پیرامون آسیب‌های اجتماعی و کلینیک‌های اجتماعی که در این حوزه فعالیت دارند، اشاره کرد که نظارت بر آنها در حوزه اختیارات سازمان بهزیستی قرار دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان سازمان نظام روانشناسی هم معتقد بودند صلاحیت پرداختن یا تصویب مجوز فعالیت‌های فنی و تخصصی در این حوزه نیز باید توسط این سازمان صادر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  تاکید کرد: ما برای اینکه این اختلاف نظر را به صورت تخصصی و فنی حل وفصل کنیم، قرار شد کارگروهی را متشکل از نمایندگانی از سازمان نظام روانشناسی، سازمان بهزیستی و اعضای کمیسیون اجتماعی تشکیل دهیم تا در اسرع وقت با توجه به شرح وظایفی که قانون حد و حدود آن را برای این دو سازمان مشخص کرده، این موضوع را بررسی کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست یادآورشد: رئیس سازمان بهزیستی، رئیس هیات سازمان نظام روانشناسی و معاونانشان، آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس صندوق بازنشستگی در این نشست حضور داشتند.

منبع : خانه ملت

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .