دولت بحران آب و نابودی کشاورزی آبادان را جدی بگیرد

سرویس صحن
نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه مسئله سدسازی و آب رسانی به بهمن شیر شمالی و جنوبی حیاتی است، از دولت خواست تا بحران آب در این منطقه را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلیل مختار در نشست علنی صبح امروز (پنجشنبه، ۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور گفت: عدم پرداخت آخرین قسط ۸۰۰ میلیون دلاری تسهیلات صندوق توسعه ملی به ردیف ساماندهی آب های مرزی باعث راکد شدن پروژه های سدسازی بهمن شیر پایین دست و بالادست شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه می دانیم در تابستان گذشته بحران آب باعث از بین رفتن کشاورزی و نخلستان های شهرستان آبادان شد بنابراین در شرایط کنونی توجه دولت به مسئله سدسازی و آبرسانی بهمن شیر شمالی و جنوبی واقعا حیاتی و ضروری است بنابراین دولت باید موضوع را جدی بگیرد و در پرداخت اعتبارات به قیمت نیمایی یا بازار ثانوی به وزارت نیرو دستور تسریع صادر کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: ما در هفته گذشته به دلیل رکود این پروژه شاهد اخراج کارکنان سدسازی چوئبده بودیم بنابراین از مسئولان مربوطه می خواهیم که موضوع آبرسانی و بحران آب این منطقه را جدی بگیرند.

منبع : خانه ملت

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .