دولت بحران آب و نابودی کشاورزی آبادان را جدی بگیرد

سرویس صحن
نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه مسئله سدسازی و آب رسانی به بهمن شیر شمالی و جنوبی حیاتی است، از دولت خواست تا بحران آب در این منطقه را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلیل مختار در نشست علنی صبح امروز (پنجشنبه، ۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور گفت: عدم پرداخت آخرین قسط ۸۰۰ میلیون دلاری تسهیلات صندوق توسعه ملی به ردیف ساماندهی آب های مرزی باعث راکد شدن پروژه های سدسازی بهمن شیر پایین دست و بالادست شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه می دانیم در تابستان گذشته بحران آب باعث از بین رفتن کشاورزی و نخلستان های شهرستان آبادان شد بنابراین در شرایط کنونی توجه دولت به مسئله سدسازی و آبرسانی بهمن شیر شمالی و جنوبی واقعا حیاتی و ضروری است بنابراین دولت باید موضوع را جدی بگیرد و در پرداخت اعتبارات به قیمت نیمایی یا بازار ثانوی به وزارت نیرو دستور تسریع صادر کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: ما در هفته گذشته به دلیل رکود این پروژه شاهد اخراج کارکنان سدسازی چوئبده بودیم بنابراین از مسئولان مربوطه می خواهیم که موضوع آبرسانی و بحران آب این منطقه را جدی بگیرند.

منبع : خانه ملت

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید